ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

Marie【和訳】

Seventeen nights away
17つの夜を数えて

She's leaving
彼女は旅立った

Cause everything she found was fake
これまで彼女の見てきたものすべてが偽物だったから


Oh tell me why
どうしてなの?

I don't know why
理由がわからない

Why does she have to leave
どうして彼女は行かなければならなかったの?

No one has told me
誰も教えてくれない

She's ended up there
そして彼女は行ってしまった


All I can do to is keep being here
僕にはここに残ることしかできない


Marie my friend[x2]
ねぇ、マリー

I sing for you
きみのために歌うよ

Marie my friend [x2]
ねぇ、マリー

This is your song
これはきみのための歌だよ

Seventeen skies away
17つの空を越えて

She's falling
彼女は落ちていく

Cause everything she had has gone
彼女はすべてを失ってしまったから


Oh tell me why
どうしてなの?

I don't know why
理由がわからない

Why does she have to leave
どうして彼女は行かなければならなかったの?

No one has told me
誰も教えてくれない

She's ended up there
そして彼女は行ってしまった


All I can do to is keep being here
僕にはここに残ることしかできない

 
Couldn't take your hand
彼女の手をとることもできない

I should've done this before
前はこんなことすべきじゃないと思っていたけれど

I'm so stuck now
今の僕にはどうしようもないよ

You changed my world
あなたは僕の世界を変えてくれた

Don't go away like this
こんなふうに、離れたくないんだ


Oh tell me why
どうしてなの?

I don't know why
理由がわからない

Why does she have to leave
どうして彼女は行かなければならなかったの?

No one has told me
誰も教えてくれない

She's ended up there
そして彼女は行ってしまった


All I can do to is keep being here
僕にはここに残ることしかできない


Marie my friend[x2]
ねぇ、マリー

I sing for you
きみのために歌うよ

Marie my friend [x2]
ねぇ、マリー

This is your song
これはきみのための歌なんだよ