ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

Fire Cracker【和訳】

Now I finally understand
今やっとわかったんだ

We're all here to play an endless game
僕らはみんな終わりのないゲームをするためにここにいるんだ

And winning is just bad as losing
勝つのは負けるのと同じくらいひどいものさ


Am I sick
病んでいるのかな?

Not anymore
でももう大丈夫

How could I be tonight
今夜だけはなんとかなる


To find it floating in my static dream
止まった夢の中で漂っているものを見つけるために

Just sing it Sing it
歌うんだ

Even though I've never said the words
たとえ言葉は何も発さなくても

Don't fake it no more
もう嘘はつかないで

To find it floating in your static dream
きみの止まった夢の中で漂っているものを見つけるために

Just sing it Sing it
歌うんだ

Even though you've never said the words
たとえきみが何も言わなくても

I feel right now
僕にはちゃんと感じられるよ

Now I've got this far anyway
こんなにも遠くまでやってきた

And I've finally turned to my last page
ついに最後のページをめくるとき

These countless memories still holding me back
数えきれないほどの思い出が後ろにある


Am I sick
僕は病んでいるのかな?

Not anymore
もうこれ以上は耐えられそうもない

How could I be tonight
今夜僕はどう過ごしたらいいんだろう?


The tired song of summer that I used to sing
退屈な夏の歌を昔はよく歌っていた

And you found me somehow good
きみは僕のことを良い人だって思ったんでしょう?

And it's so much fun to be with you
きみと一緒にいるのはすごく楽しいよ

You can't imagine how I was dying just to talk to you
僕がどれだけきみと話したがっていたか、きっときみには想像もできないと思う

We can leave it as it is
そのまま置いていこう

We can be as one as well
同じような気持ちを僕らも共有できるさ


To find it floating in my static dream
止まった夢の中で漂っているものを見つけるために

Just sing it Sing it
歌うんだ

Even though I've never said the words
たとえ言葉は何も発さなくても

Don't fake it no more
もう嘘はつかないで

To find it floating in your static dream
きみの止まった夢の中で漂っているものを見つけるために

Just sing it Sing it
歌うんだ

Even though you've never said the words
たとえきみが何も言わなくても

I feel right now
僕にはちゃんと感じられるよ