ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

Under Control 【和訳】

All good advice but I'm sick of it

いいアドバイス全部に飽き飽きしてる


My friends thanks for your anxiety

友よ心配してくれてありがとう


But it's a nightmare when she's not with me

でも、彼女が一緒にいてくれないときは、悪夢なんだ


You wonder why I chose her

なんで彼女を選んだのか不思議に思うかもね

 

She's 40 and I'm 22

彼女は40で僕は22


Her skin is almost like my mother's

彼女の肌は自分の母親みたいな感じ


She'll be 50 when I'm 32

僕が32になったら、彼女は50だ


Stop wondering what is the point

何の意味があるのかなんて不思議に思うのを止めて


Leave us alone

ほっといってくれ

 

Her sweet smile is cure for my wounded mind

彼女の優しい笑顔は僕の傷ついた心をいやす


That's all and you won't understand

それだけで十分、君にはわからないだろうが


Way she cares for me no one else has ever done

彼女が僕を気にかけてくれる様には、今まで誰もしてくれなかった


That's all hey I do mean it

それだけで十分、そういうことなんだ

 

Thank you man but don't trouble yourself

ありがとう、でも困ってないから


Your worries are nothing to me

君の心配と僕は関係ないね


I'm under control like never before

今までと違って、自分をコントロールできてる


Still you wonder why I chose her

まだ君は彼女を選んだことに驚いているみたいだね

 

I was 4 when she was 22

彼女が22の時僕が4つだった


Maybe it's good we didn't meet then

多分その時に会わなくて良かったよ


I was 14 when she was 32

32歳の時は僕は14だった


I don't care I'm happy with that

気にしてないし、僕は幸せなんだ


Leave us alone

ほっといてくれ

 

Her sweet smile is cure for my wounded mind

彼女の優しい笑顔は僕の傷ついた心をいやす


That's all and you won't understand

それだけで十分、君にはわからないだろうが


Way she cares for me no one else has ever done

彼女が僕を気にかけてくれる様には、今まで誰もしてくれなかった


That's all hey I do mean it

それだけで十分、そういうことなんだ

 

Her picture is always in my wallet

彼女の写真をいつも財布の中に入れている


I'm going out to buy her a birthday gift

彼女の誕生日の贈り物を買いに行く


I wanna see her smilling face

彼女の笑っている顔をみたいな


Still you wonder why I chose her

まだなんで僕が彼女を選んだのか不思議に思ってるみたいだね


Leave us alone

ほっといてくれ

 

Her sweet smile is cure for my wounded mind

彼女の優しい笑顔は僕の傷ついた心をいやす


That's all and you won't understand

それだけで十分、君にはわからないだろうが


Way she cares for me no one else has ever done

彼女が僕を気にかけてくれる様には、今まで誰もしてくれなかった


That's all and all I need is her

それだけで十分、僕に必要なのは彼女だけだ


Her sweet smile is cure for my wounded mind

彼女の優しい笑顔は僕の傷ついた心をいやす


That's all and you won't understand

それだけで十分、君にはわからないだろうが


Way she cares for me no one else has ever done

彼女が僕を気にかけてくれる様には、今まで誰もしてくれなかった


That's all hey I do mean it

それだけで十分、そういうことなんだ