ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

Mr.Feather【和訳】

Hey Mr. Feather do you think you're really fly

ねえ羽さん、君って本当に飛べるって思ってる?


Mr. Clever she is fool enough to trust you

お利口さん、彼女って君のこと信用するくらいにはぬけてるね


Mr. Stupid you are not like anyone

お馬鹿さん、君は誰にも似てない


Mr. Famous I don't know your real name

有名人さん、僕は君の本当の名前を知らない


Mr. Tiny your dream is so big

おチビさん、君の夢はとてもでかい


Mr. Clumsy what you've made is so art

ぶきっちょさん、君の作ったものはとても芸術的だよ


Mr. Doubtful don't you trust yourself at all

疑心暗鬼さん、自分自信のことさえ全く信じてないのかな


I'm Mr. Complain

僕は文句ばっかりの人


Yeah my life is shit

そう、僕の人生なんてクソさ

 

Give me something that I'll never fail

失敗しないものをくれよ


Give me something that I understand

わかるやつをくれよ


Give me something that I'll never lose again

また無くしたりしないやつをくれよ

 

Hey Mr. Smiley do you smile when you are sad

なあ、笑顔さん、君はさみしいときも笑うのかい


Mr. Crazy where is the border of sanity

狂人さん、正気との境界ってどこなの


Mr. Jealous hope you don't have any secrets

嫉妬さん、君自身には秘密がないといいね


Mr. Money what do you want for next Christmas

お金さん、次のクリスマスには何が欲しい?


Mr. Perfect have you ever pulled it off

完璧さん、君ってなにかやり遂げたことあるのかな


I'm Mr. Complain

僕は文句ばっかりの人


Yeah my life is shit

そうさ、僕の人生はクソだ

 

Give me something that I'll never fail

失敗しないものをくれよ


Glve me something that I understand

わかるやつをくれよ


Give me something that I'll never lose again

また無くしたりしないやつをくれよ


You are not here You are not here You are not here beside me

君はここにいない、君はここにいない、君はここにいない、すぐ横にもいない


You are not here You are not here You are not here

君はここにいない、君はここにいない、君はここにいない


Yeah my life is shit

そう、僕の人生なんてクソさ

 

Mr. Feather do you think you're really fly

ねえ羽さん、君って本当に飛べるって思ってる?


Mr. Clever she is fool enough to trust you

お利口さん、彼女って君のこと信用するくらいにはぬけてるね

 

Give me something that I'll never fail

失敗しないものをくれよ


Give me something that I understand

わかるやつをくれよ


Give me something that I'll never lose again

また無くしたりしないやつをくれよ