ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

Stereoman【和訳】

I'm all alone thinking of the yesterday's blues

ただ一人で昨日の憂鬱について考えてる


I don't like to do

好きじゃないけど


But I ain't got nothing else to do

でも他に何もやることもない

 

I've got afriend

友達ができた


He's here now

彼は今ここにいる


He lives in my head

僕の頭の中で生きていて


When I'm all alone I talk to my stereoman

一人になった時には、僕の中にいるステレオマンと話すんだ

 

I just can't let go

とにかく手放せない


It makes me sick

うんざりなんだ

 

The only heaven I know is heaven in the sound

僕の知っている唯一の天国は、音楽で溢れている


All I can do is close my eyes

できることは目を閉じること


The only heaven I know

僕の知っている唯一の天国


My stereoman is fine

ステレオマンは元気さ


He takes me everywhere I go

彼は僕をどこへでも連れて行ってくれる

 

I'm doing this to pick up the things I dropped off

落としたものを拾い上げるためにこういうことをしているんだ


I had it all

僕がしたことの全て


Or maybe I just thought I had it all

それとも、僕が単に思っていただけだったのかな

 

I just can't let go

とにかく手放せない


Would you hear me out

最後まで聞いてくれるかな


Tell me if I'm wrong

もしも調子が悪かったら教えてよ


It makes me sick

うんざりなんだ

 

The only heaven I know is heaven in the sound

僕の知っている唯一の天国は、音楽で溢れている


All I can do is close my eyes

できることは目を閉じること


The only heaven I know

僕の知っている唯一の天国


My stereoman is fine

ステレオマンは元気さ


He takes me everywhere I go

彼は僕をどこへでも連れて行ってくれる

 

It's over my friend

友達以上だよ


The storm is gone and I still think of you

嵐は過ぎて、まだ僕は君のことを思ってる


Yeah I still think of you

そう、僕はまだ君のことを思っている


You're older Grown up

君も年を取って成長した


You won't believe I still think of you

僕がまだ君のことを思ってるなんて君は思わない


But I still think of you

でもまだ僕は君のことを思ってる


I just can't let go

とにかく手放せない


It makes me sick

うんざりなんだ

 

The only heaven I know is heaven in the sound

僕の知っている唯一の天国は、音楽で溢れている


All I can do is close my eyes

できることは目を閉じること


The only heaven I know

僕の知っている唯一の天国


My stereoman is fine

ステレオマンは元気さ


He takes me everywhere I go

彼は僕をどこへでも連れて行ってくれる