ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

Middle of Nowhere【和訳】

Lessons once learned are so hard to forget

一度見につけた教訓を忘れるのは難しい


Though they are simply papering over the cracks

隙間を埋めてるようなものでしかなくても。


You have been creating something I have never had before

僕が手に入れたことがないようなものを創り出してきている


But can you deny that

それでもきみは


You are at middle of nowhere

自分が名もないような場所の真っただ中にはいるわけないって言える?

 

Do you think about your dream When you are falling down

倒れゆくときに、君は自分の夢を考える?


I can help you smile bravely

僕は君が元気に笑えるように手を貸すよ


If you have something you really want

もし本当に欲しいものを持ってたら


Do you think about your dream

君は自分の夢のことを考える?


When no one believes you

誰も君を信じなくても、


I can help you spread your wings

僕は君が翼を広げるのを助けるよ

 

Though you claim

君は主張しているのに


Though you claim you're not anyone Anyone like me

君が、自分は僕みたいな誰かじゃないって主張しているのに


Are you scared

怖いのかい


Are you scared of me

僕のことが怖いのかい?


You're not crazy

君は狂ってなんかいない


You're not unreal

偽りの存在じゃない


You're just complicated

ただ、ちょっと複雑なだけさ

 

Think about your situation

自分の状況を考えて


Understand your refusal

理解してみて、君の拒絶


Disagreement disappointment Disapproval discontent

意見の不一致 失望、非難、不満、

Your conviction your stubbornness Your emotion your confusion

君の信念、君の頑固さ、君の感情、君の戸惑い


I won't deny you I won't ignore you

僕は君を否定しないし、無視したりもしない


Do you hear me as I sing here

僕がここで歌っているのを君は聴いているのかな

 

Do you think about your dream When you are falling down

倒れゆくときに、君は自分の夢を考える?


I can help you smile bravely

僕は君が元気に笑えるように手を貸すよ


If you have something you really want

もし本当に欲しいものを持ってたら


Do you think about your dream

君は自分の夢のことを考える?


When no one believes you

誰も君を信じなくても、


I can help you spread your wings

僕は君が翼を広げるのを助けるよ

 

Though you claim

君は主張しているのに


Though you claim you're not anyone Anyone like me

君が、自分は僕みたいな誰かじゃないって主張しているのに


Are you scared

怖いのかい


Are you scared of me

僕のことが怖いのかい?


You're not crazy

君は狂ってなんかいない


You're not unreal

偽りの存在じゃない


You're just complicated

ただ、ちょっと複雑なだけさ

 

Think about your situation

自分の状況を考えて


Understand your refusal

理解してみて、君の拒絶


Disagreement disappointment Disapproval discontent

意見の不一致 失望、非難、不満、

Your conviction your stubbornness Your emotion your confusion

君の信念、君の頑固さ、君の感情、君の戸惑い


I won't deny you I won't ignore you

僕は君を否定しないし、無視したりもしない


Do you hear me as I sing here

僕がここで歌っているのを君は聴いているのかな