ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

(Can't Remember) How We Used To Be【和訳】

You said you are my match

僕と君はお似合いだっていう


But I don't think you are

でも僕はそうは思わない


I don't think you get me back

君が僕のものになるとは思わない

 

Why don't you see I have the smallest interest in you

僕は君に全然興味ないって、わかってよ


I don't blame you for getting mad

怒ったことは責めないからさ

 

You want me so bad

君は僕の機嫌を悪くさせたがる


That makes you crazy

おかしくなるよ


But it doesn't matter

でもそんなの大した問題じゃない


'Cause it does not make any difference for me

だって僕にとっては全く大差ないんだ

 

Hey break me if you can

ねえ、できるもんなんなら僕のこと打ち破ってみろよ


You are someone I don't love until I die

君は僕が死ぬまで好きになることがない誰かに過ぎないよ


I did but not anymore

そうだったけどこれからはないな


Hey break me if you can

ねえ、できるもんなんなら僕のこと打ち破ってみろよ


You are someone I don't mind

君は僕の思いになかった誰かだ


Can't remember how we used to be

昔どうだったかなんて思い出せないよ

 

I don't think you can imagine

君が想像できるなんて思わない


You can't even guess how hard

どれだけつらいなんてわかるはずない


How hard it was to get over you

君を乗り越えていくことがどれだけつらいことかなんて

 

You're the one who departed

君は出発していった人間だ


I was just a kid to believe

僕が子供だったんだと思う


Whatever you promised to me then

それから何もかも僕に約束してくれた

 

Now you want me so bad

僕の機嫌を悪くさせたがる


That makes you sick

おかしくなるよ


So what Is that my fault

でもそんなの大した問題じゃない


It does not make any difference for me

だって僕にとっては全く大差ないんだ

 

Hey break me if you can

ねえ、できるもんなんなら僕のこと打ち破ってみろよ


You are someone I don't care until I die

君は僕が死ぬまで好きになることがない誰かに過ぎないよ


I did but not anymore

そうだったけどこれからはないな


Hey break me if you can

ねえ、できるもんなんなら僕のこと打ち破ってみろよ


You are someone I don't mind

君は僕の思いになかった誰かだ


Can't remember how we used to be

昔どうだったかなんて思い出せないよ

 

It's over

もう終わったんだ


We're done now

僕らはもう終わっているんだ


Disappointment was all you gave me

失望が君が僕にくれたすべて


you're gone that day

君はあの日いなくなった


I felt I died

死んだ気分になった


I burned all your photographs

君の写真なんかすべて焼いてしまったよ


Are you gonna kill me again

僕をまた殺すつもりなのかい


No Way

いやだよそんなの

 

Hey break me if you can

ねえ、できるもんなんなら僕のこと打ち破ってみろよ


You are someone I don't love until I die

君は僕が死ぬまで好きになることがない誰かに過ぎないよ


I did but not anymor

俺はそうだったかもしれないけどこれからはないな

 

Hey break me if you cane

ねえ、できるもんなんなら僕のこと打ち破ってみろよ

 

You are someone I don't mind

君は僕の思いになかった誰かだ


Can't remember how we used to be

昔どうだったかなんて思い出せないよ