ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

バタフライ【和訳】

You said there's no chance

君は可能性なんてないって言った


Better run before It's too late

手遅れになる前に逃げろ

 

You think I'm persistent

君は僕のことを頑固だと思ってる


Yes I am a bad loser

そうさ、ぼくは往生際が悪いんだ


You say we have no choice

君は僕たちに可能性などないっていう


Deceive ourselves sometimes

時々自分たちを思い違いして

 

But if you do mean that 

でもそういう意味なら


Please look in my eyes when you talk

話すときは僕の目を見てよ

 

忘れないように
なくさないように
結び目がほどけないように
この指が今でも憶えている

 

How can you tell It's unable before trying

いったいなぜきみはやる前から不可能なんて言えるんだい


The majority is not always right

多数派がいつも正しいとは限らない


Yes I'm a paranoiac

そう僕は猜疑的なんだ


You asked what if fall

きみは、失敗したらどうするのって聞くけど


I'll think about it later '

そんなの後で考えるよ


But without being defeated

僕は、負けることなく


I could haven't learned anything

学べることなんてないんだ

 

忘れないように
なくさないように
結び目がほどけないように
この指が今でも憶えている

 

Once in a while

時々


I think it to myself

自分のことを考える


Why can't I find somehow a better way

なんで僕はよい良い方法を見つけられないんだろうって


GIoss it over

うわべを飾ってごまかせ


Don't wanna compromise

妥協したくないんだ


To confess that I need your help

助けてほしいって告白するよ

 

You said there's no chance

君は可能性なんてないって言った


Better run before It's too late

手遅れになる前に逃げろ

 

You think I'm persistent

君は僕のことを頑固だと思ってる


Yes I am a bad loser

そうさ、ぼくは往生際が悪いんだ


You say we have no choice

君は僕たちに可能性などないっていう


Deceive ourselves sometimes

時々自分たちを思い違いして

 

But if you do mean that 

でもそういう意味なら


Please look in my eyes when you talk

話すときは僕の目を見てよ

 

忘れないように
なくさないように
結び目がほどけないように
この指が今でも憶えている