ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

Space Sonic【和訳】

Insane

正気じゃない


I feel ashamed when the morning comes

朝が来て恥を感じて


And I hate to breathe

呼吸するのがいやだった。


Guilty

罪の意識


No doubt I am

僕には確かにある。


Please tell me how to come clean again

どうすればまっさらに戻れるか、教えてよ


Spaceship

宇宙船


Go fuck the stars

星たちをやりに行こう


When the night falls down they shine on me

夜が崩壊したら、僕らは星に照らされる。


Have you ever felt this way

こんな風に感じたことあった?


Like you are the worst mankind on the planet earth

自分が惑星地球で最悪の人類だって。


Don't even ask why I'm standing here

僕がここいるわけなんて聞いてもしょうがないよ


I found a piece of me

僕のかけらを見つけたよ


It is still left in you

君の中にまだ残っているんだ


It's very cheap but cute emotion

安っぽいけど、可愛い感情


I wish you were here

ここにいてくれたらいいのに

'Cause I found the way to live with that

あのことを抱えて生きていく方法が分かったから、


I'm not going anywhere

僕はどこにもいかない


I thought you'd only make me weak

僕は君が僕を弱くするだけに思えた


That's wrong

それは違うんだ


I knew it all and you knew it all

僕はちゃんとわかったし、君も知ってる、


that it's never gonna work

絶対うまくいかないってこと、


To wait for someone who could stop this rain

雨を止めることのできる人を待つことが。


It just rains

雨はただ降る

Watching

見続けている


The same old dream

相変わらずの夢を。


A mailing car runs over me

郵便の車に僕は轢かれるんだ。


Have you ever felt this way

こんな風に感じたことあった?


Like you are the most useless on the planet earth

自分が惑星地球で一番価値がないなんて風に。


Don't even ask why I'm standing here

僕がここにいるわけなんて聞いてもしょうがないよ


I found the shiners of my own

自分の光輝くものを見つけたよ


A fantasy Good memories

空想のいい思い出


It's very cheap but cute emotion

安っぽいけど、可愛い感情


I with you were here

ここにいてくれたらいいのに

'Cause I found the way to live with that

あのことを抱えて生きていく方法が分かったから、


I'm not going anywhere

僕はどこにもいかない


I thought you'd only make me weak

僕は君が僕を弱くするだけに思えた


That's wrong

それは違うんだ


I knew it all and you knew it all

僕は全部分かったし、君もわかった、


that it's never gonna work

絶対うまくいかないってこと


To wait for someone who could stop this rain

雨を止めることのできる人を待つことが。


It just rains

雨はただ降る


It just rains

雨はただ降る

 

Maybe there's no one who is perfect

多分完璧な人はいない


But who wants to be anyway

けど、どうにかそうなりたい人はいる


Maybe there's no one who is all clean

多分すっかりまっさらな人なんていない


But who wants to be anyway

けど、どうにかそうなりたい人はいる

'Cause I found the way to live with that

あのことを抱えて生きていく方法が分かったから、

 

I'm not going anywhere

僕はどこにもいかない


I thought you'd only make me weak

僕は君が僕を弱くするだけに思えた


That's wrong

それは違うんだ


I knew it all and you knew it all

僕は全部分かったし、君もわかった、


that it's never gonna work

絶対うまくいかないってこと


To wait for someone who could stop this rain

雨を止めることのできる人を待つことが。


It just rains

雨はただ降る