ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

TV Maniacsk【和訳】

You said it's all a mess

めちゃくちゃだって言ってたけど


Good to hear you anyway

とにかく便りがあってよかったよ


We are now overwhelmed with good old perfection

俺らは古き良き完璧さに圧倒されている


We know the TV sucks

このテレビに嫌気がさしてきた


We have much more to learn

もっと学ぶべきことがあるんだ

 

You think you are complicated

君は複雑になってるみたいだね


Don't worry So am I

俺もだし、心配するなよ


You ain't the only one

君はそういうやつじゃない


No matter what they say

あいつらが何と言おうとも


It only means we just don't fit in

それは俺らがあてはまらないって意味でしかない

 

I know it's true Nothing's real

本当のことなどないというのは正しいと思う


We are always compromised

僕たちはいつも妥協させられる


I know it's true So many lies

嘘ばっかりだというの正しいと思う


We have to leave it all behind

僕らはすべてを取り残してきた


We never thought someone is in the cookie monster

クッキーモンスターの中に誰か人がいるなんて考えたこともなかった


Before we've gotta scatter

散らばってしまうまでには


Terminate this illusion

この幻想を終わらせろ

 

I get so frustrated seeing them rig the race

仲間を装うやつらを見るのはいらだつね


Seated back on the couch grumbling is not the way

ベンチに座って、不平を言うのはおかしいよ

 

We wanna keep it straight

俺たちはそういうことをきちっとしておきたいんだ


We all need something to trust

俺たちはみな何か信頼できるものが必要なんだ

 

Wipe the gloss off my face and you'll see how weird I am

お飾りを俺の顔からふき取って、どれだけ変な顔しているか見るがいいよ


No matter what they say

みんなが何を言おうが関係ない


No need to smile when you cry

泣きたいときに笑うことなんてない


I hate it when they try to fake it

ごまかそうとするのが俺は嫌いなんだ

 

I know it's true Nothing's real

本当のことなどないというのは正しいと思う


We are always compromised

僕たちはいつも妥協させられる


I know it's true So many lies

嘘ばっかりだというの正しいと思う


We have to leave it all behind

僕らはすべてを取り残してきた


We never thought someone is in the cookie monster

クッキーモンスターの中に誰か人がいるなんて考えたこともなかった


Before we've gotta scatter

散らばってしまうまでには


Terminate this illusion

この幻想を終わらせろ

 

You said it's all a mess

めちゃくちゃだって言ってたけど


Good to hear you anyway

とにかく便りがあってよかったよ


We are now overwhelmed with good old stupid perfection

俺らは古き良き完璧さに圧倒されている


We know the TV sucks

このテレビに嫌気がさしてきた


We have much more to learn

もっと学ぶべきことがあるんだ

 

I know it's true Nothing's real

本当のことなどないというのは正しいと思う


We are always compromised

僕たちはいつも妥協させられる


I know it's true So many lies

嘘ばっかりだというの正しいと思う


We have to leave it all behind

僕らはすべてを取り残してきた


We never thought someone is in the cookie monster

クッキーモンスターの中に誰か人がいるなんて考えたこともなかった


Before we've gotta scatter

散らばってしまうまでには


Terminate this illusion

この幻想を終わらせろ