ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

Gunpowder Valentine【和訳】

I was what I thought

僕は自分が思ってるような人間


That's what I thought I was

それが自分で思ってた僕だった


Nothing's very new

特に目新しいことなんてないよ


But who cares about that now

でも誰が今更気にするってんだ

Mankind

人類


Tower lift

タワーリフト


Not giving up the faith

理念を捨てないでいる


My head is so unplugged

僕の頭はコンセントが抜けてて


I just don't get this

こんなの分かんないんだよ

Just don't bring me down

これ以上落ち込ませないでくれ


We have to get through

僕らはなんとか乗り越えないといけない


We are not trying to get it right

何かを正そうなんて気はないよ


We are just dying to hold it tight

必死にしがみついてるだけ


Just can't give you up

君のことが諦められないんだ

 

We have to get through

僕らはなんとかやってのけないといけない


Nothing I can give in now

屈服はごめんだね


What a good day

なんていい日だ

Ash


Dust


Beautiful face

美しい顔


Tied up both of my hands

縛られた僕の両手


Breaker falls too soon

プレーカー落ちんの早すぎ


But kind to boring now

でもなんだか飽きてきたね

Mars falls

火星が落ちる


Devastate

荒れ果てる


And over-cooked bacon

焼きすぎたベーコン


My head is so confused

僕の頭は超混乱してる

 

I just can't get this
こんなの分かんないんだよ


Now I want to be out here

こっから出て行きたい


Stupid wise

馬鹿な賢者


Proud ashamed

誇れよ恥知らず


Well you know

なぁわかってるだろ


How much it will cost you getting back

戻ってくるにはすごいかかるんだ

Unnecessarily jumping around like a frog

蛙みたいに不必要に跳ね回ってる


If something's going wrong

なんかがおかしくなってたって


It's none of your concern

あんたが心配することじゃない


The water is about to blow

水がいまにも吹き出しそう


Unsocial smiley face

社会性のない笑顔


There's nothing I can do

僕に出来ることはなにもない


I just don't get this

こんなの分かんないんだよ

Just don't bring me down

これ以上落ち込ませないでくれ


We have to get through

僕らはなんとか乗り越えないといけない

 

We are not trying to get it right

何かを正そうなんて気はないよ


We are just dying to hold it tight

必死にしがみついてるだけ


Just can't give you up

必死にしがみついてるだけ


We have to get through

僕らはなんとかやってのけないといけない


Nothing I can give in now

屈服はごめんだね


What a good day

なんていい日だ