ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

My Friend Is Falling Down【和訳】

He's sinking down

彼は沈んでいっている


Sinking like a dead monkey

死んだ猿みたいに沈んでいく


He looks so pale

顔色はすごく悪くて


Throws his burdens on me

自分の負担を僕に押し付ける


A hollow man That's all he is right now

虚ろな男、今はまさにそんな感じ


She disappeared and that's the reason why

彼女が消えた、それが理由さ

 

I should make him slide into new love

僕は彼が新しい恋に入り込めむようにすべきなんだ


He's still waiting for her to call back

彼はまだ彼女の電話を待っている


I should make him smile on someone new

僕は彼が誰か新しい人に笑顔を向けるようにすべきなんだ


My friend is falling down

僕の友達が堕ちて行く

 

She disappeared and he lost his sight and sense

彼女がいなくなって、彼は何も見えなくなり感じなくなった


I tried to find him comfort that would work

僕は彼を慰めるのに役に立つ何かを探したけど


All I came up with was such a hackneyed phrase

思いつくのはあまりにありふれたフレーズばかり


"Hey half of mankind out there is female"

「なあ、人間の半分は女なんだ」とか

 

I should make him slide into new love

僕は彼が新しい恋に入り込めむようにすべきなんだ


He's still waiting for her to call back

彼はまだ彼女の電話を待っている


I should make him smile on someone new

僕は彼が誰か新しい人に笑顔を向けるようにすべきなんだ


My friend is falling down

僕の友達が堕ちて行く

 

A hollow man That's all he is right now

虚ろな男、今はまさにそんな感じ


She disappeared and that's the reason why yeah yeah

彼女が消えた、それが理由さ

 

So don't look back the life you have wasted

だからさ、失った過去など思い返すなよ


So don't be sad about the life you wasted wasted wasted on her

だからさ、彼女との失った過去なんかで、悲しくなるなよ

 

I should make him slide into new love

僕は彼が新しい恋に入り込めむようにすべきなんだ


He's still waiting for her to call back

彼はまだ彼女の電話を待っている


I should make him smile on someone new

僕は彼が誰か新しい人に笑顔を向けるようにすべきなんだ


My friend is falling down

僕の友達が堕ちて行く

 

I should make him slide into new love

僕は彼が新しい恋に入り込めむようにすべきなんだ


He's still waiting for her to call back

彼はまだ彼女の電話を待っている


I should make him smile on someone new

僕は彼が誰か新しい人に笑顔を向けるようにすべきなんだ


My friend is falling down

僕の友達が堕ちて行く