ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

My Favorite Song【和訳】

A sunny day

晴れた日


I wake up and I see I have overslept

起きると、俺は寝坊したようだ


I'm already late

すでに遅刻だ


No need to rush anymore

もう急ぐ必要もないし


That feels so good

気分は凄く良い

 

I've got a new stereo

新しいステレオを手に入れた


That means I've got a new toy

それは新しいおもちゃを手に入れたという意味


I turned it on

スイッチ入れた


I love the moment of picking a CD

CDを選ぶ時間が大好きだ

 

Things are pretty simple around me

俺の周りの状況はかなりシンプル


Days are quick to pass me by

日々は早く俺を通り過ぎる


All I wanna do is to be with my favorite things

お気に入りの物たちといることが、俺がやりたいことの全てだ

 

My favorite songs My favorite TV shows are never ending

お気に入りの歌、お気に入りのテレビショーはもう終わらない


My favorite books My favorite radio shows will never die

お気に入りの本、お気に入りのラジオショーが絶えることはない


They echo inside me

俺の中でこだまする


No need to understand me

俺を理解してくれる必要なんかない

 

I light a cigarette

たばこに火をつけた


I'm still home

まだ家にいるよ


It's almost perfect to me

俺にはほとんど完璧だよ

 

No one complains no matter how loud my music is playing

俺の音楽がいくら大きな音でなっていたって、誰も不満を言わない。

 

Cause they are all at work

みんな仕事だから


It's daytime

昼間で。


I won't do things I can do tomorrow

明日できることなんかやらない


All I wanna do is to be with my favorite things

お気に入りの物たちといることが、俺がやりたいことの全てだ

 

My favorite songs My favorite TV shows are never ending

お気に入りの歌、お気に入りのテレビショーはもう終わらない


My favorite books My favorite radio shows will never die

お気に入りの本、お気に入りのラジオショーが絶えることはない


My favorite songs My favorite TV shows are never ending

お気に入りの歌、お気に入りのテレビショーはもう終わらない


My favorite books My favorite radio shows will never die

お気に入りの本、お気に入りのラジオショーが絶えることはない

 

Don't force me to be the way you are

お前のやり方を俺に強いるなよ


Don't tell me if I am good or bad

俺がいいとか悪いとか言わなくていい

 

I wonder why people do not live their lives the way they really want to

何故みんな自分が本当にしたいように生きていかないのか、俺は不思議だよ

 

Things are pretty easy around me

俺の周りの物事はかなり気楽な感じ


It may appear I'm wasting my time

俺が自分の時間を無駄にしてるように思えるかもしれない


But all I wanna do is to be with my favorite things

でも、お気に入りのことと一緒にいることだけがやりたいことなんだよ。

 

My favorite songs My favorite TV shows are never ending

お気に入りの歌、お気に入りのテレビショーはもう終わらない


My favorite books My favorite radio shows will never die

お気に入りの本、お気に入りのラジオショーが絶えることはない


My favorite songs My favorite TV shows are never ending

お気に入りの歌、お気に入りのテレビショーはもう終わらない


My favorite books My favorite radio shows will never die

お気に入りの本、お気に入りのラジオショーが絶えることはない


They echo inside me

俺の中でこだまする