ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

A Song For James【和訳】

The hidden law That's what I am looking for

僕の探していた隠された法則


Co-incidence Or should I call it fate

偶然の一致か運命として呼び寄せたのか

 

I'm searching 'round

僕は探し回っている


To pick the piece of me I dropped

落とした自分のかけらを拾い集めるために


It's still smoldering

まだくすぶっている


The heat is burning my skin

その熱が僕の肌を焦がす


Hey man can you hear me

なあ、聞こえるかい?

 

Nobody wants to sing my song

誰も俺の歌を歌いたがらない


Nobody wants to be my guide

誰も俺のガイドになりたがらない


Nobody wants to help me out

誰も俺を助けたくなどない


Nowhere I can run and hide

俺にはどこにも逃げ隠れる場所などない


Nobody wants to take my hand

誰も俺の手を取りたがらない


But I wanna take your hands

だけど、僕は君の手を取りたい


Yes I wanna take your hands

そう、君の手を取りたいんだ

 

Turn me inside out

僕のことを裏返しにひっくり返してくれ


Treasure boxes are all sealed

宝箱はみんな封がしてある


Need to understand

理解する必要がある


Before I ruin everything

僕が全てをダメにする前に

 

The hidden law Searching for a scrap of evidence

証拠の切れ端を探すような隠された法則


Don't count me in

僕のことは頭数に入れるな


I'm not the part of the scheme

僕はその計画の一部にはなってない


Hey man can you hear me

なあ、聞こえるかい?

 

Nobody wants to sing my song

誰も俺の歌を歌いたがらない


Nobody wants to be my guide

誰も俺のガイドになりたがらない


Nobody wants to help me out

誰も俺を助けたくなどない


Nowhere I can run and hide

俺にはどこにも逃げ隠れる場所などない


Nobody wants to take my hand

誰も俺の手を取りたがらない


But I wanna take your hands

だけど、僕は君の手を取りたい


Yes I wanna take your hands

そう、君の手を取りたいんだ

 

I turn my head to look back at the way I've run here

自分の頭をひねってここまで逃げてきた道を振り返る


Lights behind me are off and I can see nothing

僕の後ろにある光は切れていて、何も見えない。

 

All right Here I go

大丈夫、さあ行こう


Wind at my back Time to start now

大丈夫、さあ行こう

 

Nobody wants to sing my song

誰も俺の歌を歌いたがらない


Nobody wants to be my guide

誰も俺のガイドになりたがらない


Nobody wants to help me out

誰も俺を助けたくなどない


Nowhere I can run and hide

俺にはどこにも逃げ隠れる場所などない


Nobody wants to take my hand

誰も俺の手を取りたがらない


But I wanna take your hands

だけど、僕は君の手を取りたい


Yes I wanna take your hands

そう、君の手を取りたいんだ