ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

Supernova【和訳】

My war is over

僕の戦争は終しまい


No resurrection

もう生き返らない


I guess I was scared of being that happy

多分幸せになることが怖かったんだ


She's a supernova I was reaching out for

彼女は超新星、僕が手に取ろうとしていた


I heard her footsteps fading away from me

彼女の足音が段々遠ざかるのがわかった

No matter how hard I can try

いくらがんばったって


I never think that I can fly

飛べないだろう


And now she has just turned her back to me

もう彼女は僕に背を向けている


There is nothing I can do as well

できる事だって何もない


But to dream her all the time

でも、いつも彼女を夢に見る


I'm a fuckup and I'm nuts so she's gone

僕はいくじなしでどうかしてる、だから彼女はいなくなったんだ

My clumsy dancing on my tiptoe

僕のぎこちないつま先ダンス


She said she liked it and I thought she's lying

君は好きだと言ったの、嘘だと思ってた


Now I know she said that not to cheer me

今ならそれが励ます意味でなかったことが、わかるよ


But now it's too late

でももう遅すぎる


Fading away from me

でももう遅すぎる

Many things I left unsaid

口に出さないままだった色んな事


A thousand miles away you're sleeping

とても遠くで、君は眠っている


Sometimes I can be a guy you wanted me to be

時々は僕だって君が望んでいたような男になれる


But only in my dreams
まあ夢の中だけど


No matter how hard I can try

いくらがんばったって


I never think that I can fly

飛べないだろう


And now she has just turned her back to me

もう彼女は僕に背を向けている


There is nothing I can do as well

できる事だって何もない


But to dream her all the time

でも、いつも彼女を夢に見る


I'm a fuckup and I'm nuts so she's gone

僕はいくじなしでどうかしてる、だから彼女はいなくなったんだ


I'm a fuckup and I'm nuts so she's gone

僕はいくじなしでどうかしてる、だから彼女はいなくなったんだ