ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

No.13【和訳】

September 9th It's a sunny day

9月の9日は晴れた日


The smell of summer is still in the air

夏の匂いがまだ漂う


Your pirate ship has sailed away

君の海賊船は出航した


I'm not so sure what you've been up to

僕は君のやっていたことなんてしらないけど

 

I give up trying to stop you

君を止めることは諦めるよ


Instead I keep watching over you things

代わりに君を見守ることにする


You always have a home here

君はいつもここに家がある


You won't fail me though you come back with empty hands

君が両手に何もない状態で帰ってきたとしても、僕はがっかりなどしないよ

 

I'm waiting here You might not be back

僕はここで待ってる、君は戻らないかもしれないけど


I don't think I'm irrational

ばかげているとは思わないよ


I'm waiting here You might not be back

僕はここで待っている、君は戻らないかもしれないけど


I'm still at No.13

僕はまだ13番地にいるよ

 

Your sails are full The coast is clear

君の船は最高速、海岸は澄み切っている


You have no doubts Your ship won't strand

決して座礁するなどと疑いもしない


The trouble with you is you take too many chances

面倒ごとは君はあまりにも多くの可能性を持ってくること


But that is also your strength

でもそれは同様に君の強さなんだ

 

I'm often anxious

僕は時々心配になる


But I know you will make it through in a high wind

でも、君が逆風も切り抜けるってわかってる、


Though you face a dead-end

行き止まりに直面しようが。

 

I'm waiting here You might not be back

僕はここで待ってる、君は戻らないかもしれないけど


I don't think I'm irrational

ばかげているとは思わないよ


I'm waiting here You might not be back

僕はここで待っている、君は戻らないかもしれないけど


I'm still at No.13

僕はまだ13番地にいるよ

 

Oh you said you're not gonna back

ああ、君は戻らないって言った


Oh you said you're not gonna back

ああ、君は戻らないって言った

 

I give up trying to stop you

君を止めることは諦めるよ


Instead I keep watching over you things

代わりに君を見守ることにする


You always have a home here

君はいつもここに家がある


You won't fail me though you come back with empty hands

君が両手に何もない状態で帰ってきたとしても、僕はがっかりなどしないよ

 

I'm waiting here You might not be back

僕はここで待ってる、君は戻らないかもしれないけど


I don't think I'm irrational

ばかげているとは思わないよ


I'm waiting here You might not be back

僕はここで待っている、君は戻らないかもしれないけど


I'm still at No.13

僕はまだ13番地にいるよ