ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

Wannabies【和訳】

None of us can help dreaming

僕らのだれも夢見ることを手伝えない


Because a dream is what colors our lives

夢は僕らの生活を色づけるものだから


So we wish though it never comes true

だから、望むよ、実現しないとしても


Any time at any place

いつでも、どこでも


We're writing down a page of our own story

自分自身のお話を一ページ書いてる


Everyday is a new adventure

毎日が新しい冒険


Hardship is also a part of the story

困難はお話の一部


Close your eyes fast and

目を早く閉じて


you can become the one you wanna be

なりたい人間になろう


We wanna be We wanna be M.Jordan

僕らはなりたい、僕らはマイケル・ジョーダンになりたい


We wanna be We wanna be Brad Pitt

僕らはなりたい、僕らはブラッド・ピットになりたい


We wanna be We wanna be Hiroshige

僕らはなりたい、僕らは広重になりたい


We are wannabies

僕らは"なりたがりや"さ

 

Any time at any place

いつでも、どこでも


We're writing down a page of our own story

自分自身のお話を一ページ書いてる


Looking for the title of our own

僕ら自身のタイトルを探しているんだ


Heading towards the new chapter ahead

新しい章へと向かって


Close your eyes and you can feel it

目を閉じれば感じられる


The way you wanna go is always right

行きたい方がいつだって正しい


We are just wannabies

僕らはただの”なりたがりや


We wanna be We wanna be J.Hendrix

僕らはなりたい、僕らはジミヘンになりたい


We wanna be We wanna be Bruce Lee

僕らはなりたい、僕らはブルース・リーになりたい


We wanna be We wanna be A.Einstein

僕らはなりたい、僕らはアルバート・アインシュタインになりたい


We are wannabies

僕らは"なりたがりや"さ


We can dream it

夢見よう

 

Any time at any place

いつだってどこだって


There're people struggling to figure out

理解するためにもがき苦しむひとがいる


What is the point of being real and

何が本当であることについて


What is the point of being original

何がオリジナルであることについて


Close your eyes and you can see it

目を閉じればわかるよ


Your name is on the cover of your book

君の名前は君の本のカバーにある


You are self-titled

君はセルフタイトルさ

 

We wanna be We wanna be M.Jordan

僕らはなりたい、僕らはマイケル・ジョーダンになりたい


We wanna be We wanna be Brad Pitt

僕らはなりたい、僕らはブラッド・ピットになりたい


We wanna be We wanna be Hiroshige

僕らはなりたい、僕らは広重になりたい


We are wannabies

僕らは"なりたがりや"さ

 

We wanna be We wanna be J.Hendrix

僕らはなりたい、僕らはジミヘンになりたい


We wanna be We wanna be Bruce Lee

僕らはなりたい、僕らはブルース・リーになりたい


We wanna be We wanna be A.Einstein

僕らはなりたい、僕らはアルバート・アインシュタインになりたい

 

We are all wannabies

僕らは"なりたがりや"