ELLEGARDEN和訳まとめる

ELLEGARDEN、theHIATUS.MONOEYESの歌詞和訳を載せていきます!

The End of The World 【和訳】

It's cool to have you here with me

君とここにいれるなんてクールだな


Let's go buy some clothes that fit you well

君によく合う服とか買いに行こうよ

 

You should realize how you look

どういう見た目をしていて、


And who you are

自分が誰なのかわかるはず

 

No need to be afraid

心配はいらない


No need to argue

議論する必要もない


It's their turn to be scared of you

今度はあいつらが君を怖がる番だ


You should realize

君は気づくはず


What he said insulted you

彼の言ったことで自分が侮辱されていると

 

Can I jump in your life

君の人生へ飛び込めるかな


Or would you sneak in my dream

もしくは君が僕の夢に忍び込むのかな


Well you know I'm simply on your side

とにかく、僕は君の味方だよ


Let me handle your dream

君の夢を僕に操らせて

 

今はただ
このままどこまでもずっと飛んで行きたいね
このままずっと二人で過ごせるならいいね

 

I'm holding on and on to see

僕は目を離さないよ


what's in the end of this world I care

この僕の気にかけている世界の終わりに、何があるのかを

 

Now I'm holding on holding on to see

さあ僕は目を離さないよ


what is in the end of this world

この僕の気にかけている世界の終わりに、何があるのかを


It may impress us and

それは僕らに印象付けるだろう

it must be something new

そして新しいもののはずだ


I'm not gonna miss it

見逃すつもりはないよ

 

このままどこまでもずっと飛んで行きたいね
このままずっと二人で過ごせるならいいね

 

Now I am waiting at next corner to see you

さあ僕は君を見るために次の角で待っている


Showing up from the ledge

棚から姿を現している

 

I'm waiting at next corner to see

僕は君を見るために次の角で待っている


You are someone like me

君は僕みたいな人間だ

 

I would be knocking on your door

見逃すつもりはないよ


So can you get your gear and

君は持ち物一式をもって


Say goodbye to all the stuffed animals you have

詰め込まれた動物たちみんなにサヨナラできるのかな


I'm knocking on your door

君のドアをノックしたら


So can you get your gear and

君は持ち物一式をもって


Say goodbye to all the stuffed animals you have

詰め込まれた動物たちみんなにサヨナラできるのかな

 

I wait until you get dressed

君が身支度がおわるまで待つよ